h1

networking a kolekcjonerstwo?

Kwiecień 23, 2007

(kontynuacja tekstu. Całość w podstronie „People I know”)

networking a kolekcjonerstwo?

każdy kto zaczyna swoją sieciową działalność zaczyna się zastanawiać “kogo by tu zaprosić”.. no i tak lecimy: znajomi, rodzina, koledzy z pracy, z uczelni, osoby 3 które kiedyś tam widzieliśmy… no i generalnie możemy mieć w tym momencie naprawdę rozbudowaną sieć ale, są to tylko ludzie których kiedyś widzieliśmy a przecież doskonale wiemy że internet umożliwia nam dotarcie do nawet najbardziej oddalonych fragmentów naszego globu. W tym momencie część osób pewnie by po prostu zaczęła zapraszać kogo popadnie i jak popadnie… i o ile nie zaczynamy spamować do wszystkich zarejestrowanych tą samą wiadomością i nie zapomnimy czemu tak w ogóle zapraszamy tych ludzi to może nie być to złe rozwiązanie. Na początku mojej przygody z networkingiem zastanawiałem się jaką użyteczność ma sieć networkingowa w której tak naprawdę nie wielu z tych ludzi znam. Szybko nauczyłem się że celem nr. 1 w sieciach społecznościowych jest pomaganie innym członkom naszej sieci. Jeśli pomożemy się rozwijać innym sprawimy że nasze otoczenie będzie podnosiło kwalifikacje a co za tym idzie nasza sieć będzie zyskiwała na “wartości” i osoby które nawet teraz nie są w stanie Ci nic zaoferować dzięki Twojej pomocy mogą w przyszłości “mieć”. Pamiętajcie że to Wy kreujecie swoje otoczenie, nawet sobie nie wyobrażacie jaki wpływ na nasze otoczenie ma każda nasza decyzja… może to i lepiej ;)

podsumowując ten podpunkt, zapraszać można jak kto sobie woli (cieszycie się? ;) )ale, sprawię ułatwi podejście do zagadnienia jak do projektu. Czyli co? Czyli zaczynamy od określenia celów. Naszym celem może być w zasadzie wszystko, od zwiększenia sprzedaży, pozyskania nowych klientów czy też zdobycie pracy. Co nam da określenie celu?

Określenie celu wg. mnie jest czołowym punktem każdego projektu. Dzięki niemu wiemy do czego tak naprawdę dążymy (choćby w przybliżeniu w przypadku takich właśnie “wirtualnych” projektów) i zdecydowanie ułatwia nam to analizę i planowanie naszych działań. Pamiętaj! Założenie celów przed rozpoczęciem projektów wcale nie oznacza że nie mogą się one zmienić z czasem. Jest prawie pewne że z racji tego iż jest to projekt długoterminowy te cele się zmienią i nie ma w tym nic złego!

No więc załóżmy że naszym celem jest rozwój naszej kariery w jakiejś branży. Już na starcie więc mamy informację o Targecie naszych zaproszeń. Targetem tym będą ludzie w jakiś sposób związani z daną branżą. Dzięki skupieniu się na danej branży poznając kilka osób możemy dotrzeć nawet do ludzi którzy staną się w przyszłości naszym pracodawcą.

Z zaproszeniami jest jak z reklamą usług. z tym że tym co oferujemy jesteśmy my…. i nasze kontakty :)

a jak zapraszać ? Ja ze swojej strony mam jedną radę. Tak jak kopiowanie CV i przesyłanie tego samego listu motywującego do wielu firm tak i tutaj szablonowe zaproszenia dla mnie są porażką. Jeśli chcecie kogoś zaprosić to wysilcie się chociaż i napiszcie coś od siebie, nie mówię tu o nawiązywaniu dialogu ale chociaż zwykła informacja o tym kim jesteśmy i że chcielibyśmy (”byłoby nam miło”) mieć daną osobę w naszych kontaktach bo np w przyszłości możemy sobie pomóc z racji związania z tą samą branżą (taki przykład, nie mówię że macie zapraszać tylko takie osoby bo przecież nasza sieć nie służy tylko nam!).

(cdn.)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: