h1

Offshoring? Praca w IT? Walcz Informatyku!

Październik 6, 2007

Jest godzina hmmm późna, co robię? Pracuję… jak pracuję? Piszę na blogu, czytam rozmowy na GoldenLine, rozmawiam z ludźmi (też na GoldenLine), przeglądam grupy dotyczące tematy o których nie mam pojęcia, usuwam sprzątam itd na Goldenie… siedzę czytam spisuję zapamiętuję rozmyślam itd… generalnie rozwijam się… po co to wszystko? Z wielu powodów, fun, rozwój itd…

A co jeśli ktoś siedzi w miejscu? No generalnie.. ma prze… no nie fajnie :) Czemu? Bo ktoś inny się w tym czasie rozwija i jak dojdzie do konfrontacji między Wami jak będziecie szukać pracy i będzie kicha…

„spoko, nie ma tak dużej konkurencji”

Ta? A słyszałeś drogi czytelniku takie słowo jak Offshoring ? Nie? No to wyobraź sobie że są kraje w których ludzie się rozwijają kiedy Ty się obijasz i co więcej – są mniej wymagający od Ciebie! Przykład? Indie. Indie moi drodzy oferują tak wielu specjalistów o niebo lepiej wykwalifikowanych od Ciebie i co więcej tańszych do utrzymania dla pracodawcy…. a jak nie offshoring to pamiętaj że na rynku pracy w IT stajesz do walki też z innymi którzy mogli wcześniej zacząć, mają większe chody albo po prostu fart…

Co więc masz zrobić żeby jednak wygrać w tym wyścigu? Starać się… łatwo powiedzieć nie? Ale jak się starać?

I tu z pomocą przychodzi człowiek dla którego miałem okazję kiedyś pracować. Ba, dla którego miałem zaszczyt i przyjemność pracować. Czemu aż tak? No wyobraźcie sobie sytuację. Siedziałem sobie jak zwykle, 2 rano, coś tam dłubie, psuję w sieci i dostaję info

„słuchaj mam dla Ciebie pracę, zrób dla mnie to i to i to”…

Czytam i sobie myśle, super, wreszcie jakiś zarobek… z tym że jeden mały problem, nie bardzo wiem jak to zrobić :) no to odpowiadam:

„ee ok ale … ale ja nie wiem jak to zrobić”

Na co mi odpowiedział:

„spoko, to nie problem, nie musisz wiedzieć jak, po prostu to zrób”

Przez chwilę zastanawiałem się wtf? Ale powiedziałem ok! I tak przy jego pomocy robiłem rzeczy (flash, www itp.) o których mi sie nie śniło wcześniej i nie dość że się czegoś uczyłem, coś zarobiłem to jeszcze spędziłem dużo czasu na niezwykle rozwijających rozmowach z Klossem :)

No ok, ale gdzie te wskazówki jak się utrzymać na rynku i nie przegrać z offshoringiem? No wyobraźcie sobie że ten człowiek, Krzysztof Antoń, właściciel PowerNet otworzył wydawnictwo i po pierwszej książce (dotyczącej technologii Hibernate) wydał taką małą „biblię” autorstwa Chada Fowlera dla walczących z offshoringiem (czyt. Dla wszystkich którzy pracują w IT) z której dowiecie się jak się obronić, jak się nie zatrzymywać i jak przeć do przodu. Jakimi technologiami się zainteresować, jakich tematów się wystrzegać, jak patrzeć na rynek i to co się dzieje żeby się nie zgubić, nie zagubić i nie zginąć…

Książka ta nosi tytuł „Moja Praca Emigruje do Indii A wszystko, co dostałem, to ta marna książka”. Oficjalną recenzję książki znajdziecie pod adresem :

http://powernet.pl/ksiazka.php?id=2

Książka kosztuje 29,90pln. Sam ją nabyłem i z ręką na sercu wszystkim polecam. Jeśli nie chcecie się zgubić a widzicie siebie w przyszłości w IT to radzę Wam przeczytać.

Ps. Ten tekst w pewien sposób jest reklamą. Czemu zamieszczam tu reklamę? Choćby dlatego że jedną z najważniejszych praktyk w networkingu to wsparcie rozwoju ludzi których się zna. Tymi ludźmi dla mnie jesteście Wy a tym samym zależy mi na Waszym rozwoju. Książkę przeczytałem i wiem że jeśli i Wy ją przeczytacie z pewnością Wam pomoże.

10 uwag

  1. zapomniałem że pod adresem:
    http://powernet.pl/ksiazka.php?id=2
    jest też fragment książki do ściągnięcia :) no i sklepik.


  2. W zupelnosci sie z Toba zgadzam. Dzis nawet, jeszcze 2h temu, prowadzilem dosc ciekawa rozmowe na ten temat. Tj. na temat rozwoju (wlasnego/intelektualnego), ktory w ogromnym stopniu otwiera przed Nami nowe mozliwosci i prespektywy.. nie tylko te zwiazane z praca ale rowniez zwiazane z nowopoznanymi ludzmi i przezywanymi doswiadczeniami, szczegolnie w dziedzinie IT, ktora jest bardzo ‚praktyczna’ dziedzina. Warto sie rozwijac i oddawac sie temu.. Wierze, ze z pewnoscia sie oplaci. Uwazam jednak, ze warto pamietac i byc w tego mocno swiadomym, ze robi sie to TYLKO i wylacznie DLA SIEBIE tj. cala ta nauka i inwestycja swojego czasu oraz nierzadko pieniedzy w (SWOJ) rozwoj…

    Pozdrawiam, ch.


  3. Arvind,

    Możesz trochę odpocząć.
    Ciebie i tak nikt nie dogoni ;)

    Pozdrowienia,
    Agnieszka


  4. Arvindzie,

    bardzo ciekawe.

    Powodzenia,

    Leszek


  5. Arvind mam trochę inna tematykę ostatnio dosyć głośno na temat Sql Injection co ty na to ?? Temacik ciekawy trochę tego w necie naczytałem się natomiast (i tu mała prowokacja) jako takiego gotowca nie ma :P chociaż widziałem już kilka. Wiem że to temat rzeka i ogólnie ciekawy więc zachęcam do lektury i refleksji w tym temacie. Chętnie się zapoznam z twoją opinią :P
    Pozdrawiam
    Arek


  6. ale czego chciałbyś się dowiedzieć na temat SQLi ?


  7. Huh wszystkiego w celach edukacyjnych ;) Od podstaw po konkretne przykłady zastosowań. Sposoby wyszukiwania błędów w portalach i zapytań sql. Jak sie przed tego typu atakami uchronić itp.


  8. http://www.owasp.org/index.php/SQL_injection
    a potem z tej samej strony ściągnij sobie WebGoat i ćwicz! :)


  9. […] książkę która wszystko wyjaśni :) Poprzednim razem pisałem o nim przy okazji książki “Moja praca emigruje do Indii“. Co tym razem sprezentował nam PowerNet? A światowy proszę ja Was bestseller […]


  10. Spędziłem ponad godzinę czytając co ten Arvindusz wymyśla i cóś…..baaardzo fajnie przemyślenia i trzymaj tak dalej !!



Skomentuj

