h1

Włam na TVN24

Październik 21, 2007

No, to pięknie. Wróciłem dziś z Ustronia i po kilkuset kilometrach za kierownicą przeskoczyłem do drugiej żeby koniecznie zdążyć na wybory. Dojechałem i punkt 19:49 zostawiłem swoje krzyżyki.

Na GoldenLine w grupie Polityka ludzie pilnując siebie nawzajem żeby nie złamać ciszy wyborczej a tu nam PKW zorganizowało prawie 3 godziny dodatkowej frajdy…

Niektórzy jednak się zniecierpliwili i tak oto grupka crackerów (niektórzy się nigdy nie nauczą kim jest hacker) wbiła dziś na TVN24.pl i wrzuciła taki surprise:


rekacja TVN24 była taka:

„Nasz portal został zaatakowany w czasie ciszy wyborczej przez hakerów. Rozpowszechniają oni informacje z naszej bazy danych, które nie zostały opublikowane w sieci.
Hakerzy złamali kod naszej strony i dotarli do testowych wiadomości. Rozpowszechniają informacje, nad którymi redakcja dopiero pracuje i które nie zostały nawet zatwierdzone do publikacji. Strona testowa służy do pracy redakcyjnej i wpisywane dane mają wypróbować sprawność wszystkich mechanizmów naszej strony w czasie wieczoru wyborczego.

Tak samo jak testowa jest strona na której pracujemy, tak i dane które z niej pochodzą, są tylko testem.

Kuba Sufin

wierzycie mu? był włam czy włamu nie było?
tak czy inaczej, nie ma się co podniecać „wyciekiem” bo ja mogę zrobić taki sam u siebie i ustawić takie procenty jak ja mam i powiedzieć że ktoś mi się włamał :)
cyrk.

——————

edit. Jak to działa? Skąd crackiery miały takie wyniki i artykuł przed czasem? Może część z Was tego nie wie ale wielka teoria spisku jest dość prosta. Portale informacyjne mówią o tym samym, w różny sposób ale o tym samym i tak naprawdę wygrywa ten który jest pierwszy. Co za tym idzie? Ano idzie to że przed rozpoczęciem wyborów taki portal informacyjny ma przygotowane artykuły na wszelkie możliwe wyjścia czyli nawet mimo tego że PO faktycznie wygrało to mogę się założyć że taki sam artykuł mieli napisany dla PiS’u. Potem tylko jakiś developer siedział i celował gdzie nacisnąć….

„kick the devel”…

6 uwag

  1. Siedząc w komisji a właściwie jako pracownik obsługi informatycznej moge powiedzieć tylko że to co widze na tym obrazku ma bardzo duże odzwierciedlenie przynajmniej w mojej (2 komisjach)


  2. Dla mnie to było lekko skandalem, złamali ciszę wyborczą, więc teraz powinni ponieść konsekwencje. Jeśli konsekwencji wobec tvn24 nie będzie, to… znaczy, że PO trzyma ich stronę. :}


  3. jakby się PiS teraz wziął w garść szybko to mogliby wnieść o unieważnienie wyborów i chyba prezydent byłby po ich stronie…


  4. oooooHO dobre…jeszcze tego nie słyszałem. To pewnie jakiś partyjny Hakier :E


  5. Włamania nie było:

    TVN24 do ogłoszenia ciszy wyborczej publikował na określonej stronie przewidywane wyniki wyborów. W chwili nastania ciszy wyborczej najzwyczajniej ‚odpięli’ link ze strony głównej, ale nie usunęli strony, ani nie zmienili jej adresu. Więcej – cały czas dbali o to by znajdowały się na niej aktualne dane jakie otrzymywali w czasie wieczoru wyborczego. ‚Włamanie’ polegało na tym, że spora grupa osób dodała do ulubionych dokładny adres i cały czas miała dostęp do danych. To co się zdarzyło to idealny przykład niedbalstwa a nie hakerstwa.


  6. tak jak mówiłem, najłatwiej zwalić na kogoś…



Skomentuj

